måndag 16 december 2013

Vi stannar

Vi är fortfarande kvar i Wanaka och det blir vi ett tag för vi gillar det här stället skarpt! Egentligen är det pappa A's tur att blogga idag men han sitter just och försöker styra upp vår thailandsvistelse. Vilket jag är väldigt tacksam över så jag tar över bloggandet. 


Nu över till dagens händelser. Direkt när Tyra vaknade frågade hon vad klockan var. När hon fick höra att den redan var åtta började hon genast klä sig och körde upp oss för att fixa frukost. Hon hade nämligen bestämt med sin nyvunna kompis att de skulle leka efter frukost och den familjen skulle äta frukost halv åtta. De hann i allafall leka lite innan det var dags för den andra familjen att åka vidare. Direkt efter frukosten satte jag på mig träningskläderna och begav mig ut på samma tur som Andreas tog i går dvs upp till Roys Peak. Jag hade turen att ha fint väder med utsikt över bergen runt i kring. Det var otroligt vackert och leden letade sig upp till toppen bland får och rosenbuskar. Nedan har ni ett par bilder från min tur, same same but different kan man säga.



Medan jag var ute på tur var resten av familjen inne i Wanaka och handlade ballonger, ljus och sugrör till Villes kalas. Ni är alla inbjuda till kalaset.
Plats: Mercure Queenstown Resort
När: Fredag den 20 dec kl 14:00 
Osa senast den 19 dec på bloggen. 

De hann även med en gofika och hittade på en mysig biograf som vi skall försöka besöka någon dag. Biografen var inredd med soffor och bord och man kunde sitta där och äta/fika. 

Efter lunch bestämde vi oss för att ta en biltur in i dalen mot Mt. Aspiring (3033möh). De sista milen gick på en grusväg och vid flertalet tillfällen åkte man genom vattendrag som gick över vägen. 

 
Lite här och var stötte man även på kossor och/eller får på vägen.


Hur som hellst var det magisk natur med höga snöklädda berg, en miljon vattenfall (A tog ett dopp i ett av dom) och gröna bergssluttningar omvartannat. 



Så avslutar vi dagens inlägg med en bild på vår goa tomtenissa.


Kram från oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar