tisdag 17 december 2013

Den lustiga dagen

Eftersom Tyra var vaken när jag skulle bestämma rubriken på dagens inlägg så är det på hennes förslag att den ska vara "Den lustiga dagen", inte helt olikt förra rubriken hon namngav.... Tyra syftar på att jag, Ville och hon var på Puzzled World i EM medan Anna var ute och cyklade. Puzzled World är att likna med lustiga huset för där finns nämligen en massa rum med olika illusioner, typ tavlor i 3D, lutande rum och saker som är kluriga. Dessutom så fanns det en gigantisk labyrint där utmaningen var att man skulle ta sig till fyra torn belägna i labyrintens hörn och sedan dessutom hitta tillbaka till starten igen. Det var inte det lättaste ska jag säga och lite orolig var jag att barnen skulle försvinna därinne. Tydligen så är det valigt att man går mellan 3-5 km innan man har hittat ut igen. Nedan ser ni Tyra i ett av tornen. 


Även toaletten på Puzzled World var lustig och nedan sitter Tyra och Ville och trycker tillsammans med några gamla romare.


Nu tar vi och backar bandet lite och rullar tillbaka till i går kväll. Som Anna nämnde så var mitt mission igår att styra upp vår Thailandsresa lite. Vi har haft lite oflyt då både flygresan till och från Bangkok har ändrats och gjort så att vi nu måste ha övernattning i Bangkok både när vi kommer och innan vi ska åka hem. Vi ville ju vara så lite i Bangkok som möjligt. Nu har vi i alla fall boende på hotell på flygplatsen bokat och klart båda nätterna. Av en god vän fick vi även tips om Long Beach som ligger på Koh Lanta och att det då är lämpligt att flyga till Krabi. Jag kopierade tipset och bokade både inrikesflyg och de två första nätternas boende där. Nu när detta är gjort hoppas jag att Anna kan slappna av lite:). Resten borde lösa sig på plats.

På morgonen så hyrde jag en MTB medan Anna och ungarna var på den mysiga biografen som Anna berättade om igår. Det var tydligen en trevlig tillställning och ett upplägg som även borde fungera hemma. Nedan kan man skymta sofforna som fanns att sitta i samt en cab som även gick att sitta i. 


Idag under min cykeltur kom jag i lag med några locals. Det var verkligen en höjdare för de guidade runt mig i Sticky Forrest, stället som jag gav upp sist eftersom jag bara körde vilse hela tiden. Cyklingen där var kanon och jag imponeras verkligen av vilka insatser som görs för att specialbygga stigar för cykling i detta land. Doserade kurvor, hopp och genomtänkta dragningar gör det hela till en fin upplevelse. Jag avslutade så klart även med en runda vid Deans Bank där jag hade bestämt date med resten av familjen. Efter lunchen som intogs nedan (Deans Bank syns förövrigt på andra sidan älven) så var det Annas tur att cykla. Hon kommer säkerligen att komma hem med en betydligt bättre form än när hon åkte förövrigt. 


Klätterapan såg även ett fint klätterträd som hon var tvungen att klättra i. 


Väl tillbaka i stan efter en händelserik dag visade det sig vara julmarknad, så vi fick faktiskt en gnutta julstämning på köpet!


Imorgon talar det mesta för att vi kommer lämna fantastiska Wanaka eftersom Anna ska få sin julklapp halvvägs till Queenstown. Hon ska nämligen ut på en ridtur i Cordrona Valley, en julklapp som förövrigt inte är en hemlig julklapp längre då Ville idag under middagen frågade Anna om hon tyckte det skulle bli läskigt att rida i morgon......

1 kommentar:

  1. Jag vill minnas att jag var på just den biografen för ca 12 år sen.. Himla mysig! Är så stolt över store bror som fixar så bra present till sin fru. Hoppas du får en toppendag imorgon Anna! Kram M

    SvaraRadera