tisdag 17 december 2013

Dags att dra vidare

Det var med lite vemod som vi i morse lämnade Wanaka bakom oss. Men vi sa inte hejdå utan vi sa på återseende, för tillbaka hit kommer vi förr eller senare att komma! Idag var det dags för mig att få min julklapp men som A berättade igår så hade ju V redan avslöjat vad det var. Cordrona Valley där jag skulle få rida låg mitt emellan Wanaka och Queenstown uppe på höglandet. När vi kom fram till ridstället mötes vi av en prickig Alva. Det fick hela familjen att längta efter Alvis men vi fick substitut gosa lite med Missie.


Idag fick jag rida i en cowboysadel och på en "Cowboy häst". Tyvärr missade jag att ta med mig lasson annars hade jag känt mig som en riktig cowboy. Turen var 2h och gick i vacker natur. De andra på turen var dock mer eller mindre nybörjare men jag fick rejsa så jag blev nöjd ändå. Jag red sist så jag kunde stanna ibland och sedan gallopera i kapp de andra. Det var en riktigt bra julklapp! Men jag kommer ha riktigt ont i rumpan i morgon för obekvämare sadel har jag aldrig suttit i. 



Väl tillbaka fick även Tyra provsitta en häst.


När jag ridit klar fortsatte vi vår resa mot Routburn. Tanken är i morgon att Andreas skall springa upp en bit på Routburn Track och vända. Vägen hit var som så många andra vägar vi åkt på väldigt vacker.



I natt bor vi på en DOC camping som ligger ca 5km från Routburn Shelter och den ligger också väldigt fint. Man kan även säga som Ville skulle säga "här är det väl inte fult mamma". 


Vid Iphonen 
Fru Elk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar